Меню
Календар
«    Червень 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Наше опитування

10
9
8
7
6
5
4
3
2
1


Онлайн
Всього на сайті: 2
Користувачів: 0
Гостей: 2
ДПТНЗ "Володарський ПАЛ" » Рекомендації педагогічним працівникам » Важливою в підготовці учнів до ДПА є роль вчителя
Важливою в підготовці учнів до ДПА є роль вчителя
                                                                   Важливою в підготовці учнів до ДПА є роль вчителя

 Як процес здачі ДПА потребують високої працездатності протягом досить тривалого періоду часу. Тому є дуже висока ймовірність зниження рівня якості роботи, виникнення відчуття втоми. Тому великого значення набуває оптимальний режим підготовки: щоб дитина не перевтомлювалася, їй необхідно робити перерви в заняттях. З метою запобігання втомлюваності на уроках вчителю необхідно використовувати методи переключення уваги, психологічного розвантаження, або ж фізкультпаузи, які використати потім, під час проходження іспитів. Доцільно включати дихальні вправи і вправи для очей (систему вправ, які поліпшують розмовну діяльність, синхронізують роботу півкуль, покращують психологічні процеси), вони сприяють активізації нервової системи і підвищенню тонусу. Дуже ефективним є діафрагм енне (глибоке) дихання, або дихання, що складається з частих, але неглибоких вдихів і видихів, з випинанням і втягуванням живота. Вправи для очей складаються в основному з рухів очима «вліво - вправо», «вгору - вниз», кругових рухів і переведення очей з близьких предметів на віддалені.

На етапі підготовки дуже важливо навчити учня використовувати для саморегуляції діяльності різноманітні допоміжні засоби. Такими засобами можуть стати пісочний годинник, який відміряє час, достатній для виконання завдання; складання списку необхідних справ, лінійка, яка вказує на потрібний рядок.
Важливо розвивати у дитини навички самостійного оцінювання своєї роботи. Наприклад, корисно запитувати: «А що Тобі самому сподобалось у Твоїй роботі?» Якщо учню важко відповісти на запитання, можна запропонувати йому оцінити роботу за декількома критеріями: правильність відповіді, швидкість виконання. Не варто поспішати пропонувати готовий розв’язок або відповідь. Навпаки, краще спочатку поцікавитись його думкою.
Необхідно розвивати в учнів функцію контролю, навички самоперевірки: після завершення роботи знайти помилки, самостійно перевірити результати виконаних завдань. Основний принцип, яким потрібно керуватися: «Зробив – перевірив, якщо є час – перевір ще раз». Крім того, необхідно створити відчуття важливості та позитивного ставлення до ДПА.
Щоб навчальний матеріал краще засвоювався, важливо розвивати уяву й образне мислення: використовувати порівняння, образи, метафори, малюнки. Сухий теоретичний матеріал необхідно ілюструвати прикладами або наочністю. Не забувати використовувати вправи для зняття емоційної напруги.
Пам’ятайте , що у процесі підготовки до ДПА, шукають і сподіваються отримати від вчителя психологічну підтримку, що проявляється у вербальних позитивних оцінках або позитивних підкріпленнях в ситуаціях тривоги та хвилювань. Причиною хвилювання можуть бути сумніви у повноті та міцності знань, у власних здібностях: логічному мисленні, вмінні аналізувати, можливостях уваги та пам’яті. Стрес у незнайомій ситуації, стрес через відповідальність перед батьками і ліцеєм посилює хвилювання і додає тривоги. Допоможіть учню відчути впевненість в своїх силах, сформулюйте програму успішної здачі ДПА.
Для того, щоб подолати стресовий стан, який може виникнути під час підготовки, або складання ДПА, вчителю або практичному психологу навчального закладу варто використовувати наступні вправи :

Важливою в підготовці учнів до  ДПА є роль вчителя

 
Вправа «Опонент». Мета: сформувати в учнів позитивний настрій під час складання ДПА, віднайти переваги діяльності, яку їм необхідно здійснити. Рекомендація: у тому випадку, якщо учні не знайшли позитивних переваг, дорослому слід допомогти їм це зробити, але в жодному разі не відкрито й прямо, заявивши про свою думку. Учні повинні самостійно прийти до необхідного висновку. Завдання педагога – лише направляти, керувати міркуваннями дітей.
Необхідно заздалегідь підготувати чисті аркуші паперу та ручки чи олівці.
Інструкція для учнів. Завдання складається з двох етапів.
І – етап. Візьміть аркуш і розділіть його на дві половини. Напишіть на одній половині позитивні моменти ДПА, а на другій – негативні.
ІІ етап – обговорення. Виписані негативні моменти ДПА потрібно перетворити на позитивні або негативні.
Вправа «я переживаю стрес, коли…» Мета: привернути увагу учнів до свого внутрішнього стану, з’ясувати головні стресори учнів ліцею.
Хід вправи. По колу слід продовжувати речення «Я переживаю стрес, коли…»
!!! Рефлексія: стреси, які виникають у житті, можна уявити як коридори, якими треба пройти: швидше, повільніше, важче, чи легше, однак пройти їх усе одно доведеться.
У системі психологічної підготовки учнів до ДПА варто використовувати прості релаксаційні вправи із візуалізацією символів, що змінюють психічну напругу, наприклад :
Встати із заплющеними очима, руки вздовж тіла, ноги на ширині плечей, розслабитись. Уявіть, що у вашому сонячному сплетінні є згусток енергії, що ви промінює яскраве світло. Визначте для себе його колір. Уявіть собі, що світло стає дедалі інтенсивнішим і виривається з вашого тіла, з пальців рук і ніг, з голови. Уявіть собі, що Ваше тіло світиться, як сонце, що вся кімната сповнилася світлом. Потім уявіть, що Ви – неймовірно сильний маяк, і з вашого тіла б’є джерело потужної енергії. Збережіть у собі це відчуття сили та життєвої енергії. Потягніться трішки й розплющте очі. Ви знову свіжі й бадьорі, готові ефективно працювати далі. А тепер уявіть собі, що світло поширюється далі й далі, поки не вкриє всю Землю…
Вправа «Програмування долі». Напишіть свій власний лозунг. Почніть так: «Щодо моєї участі в ДПА, то я хотів(ла) би, щоб…». Продовжіть цей рядок. Неодмінно закінчіть словами : «І я можу це зробити!». Перечитуйте це гасло кожного разу перед сном.
Повірте у свої сили.
Переглядів: 518
Коментарів: 0
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.