Меню
Календар
«    Лютий 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Архів новин
Лютий 2021 (26)
Січень 2021 (14)
Грудень 2020 (50)
Листопад 2020 (15)
Жовтень 2020 (15)
Вересень 2020 (8)
Наше опитування

10
9
8
7
6
5
4
3
2
1


Онлайн
Всього на сайті: 2
Користувачів: 0
Гостей: 2
Погода

» » МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ МАЙСТРАМ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ МАЙСТРАМ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
Рейтинг:
Категорія: Методкабінет

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
МАЙСТРАМ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ

Вимоги до змісту вступного, поточного, заключного інструктажів.

Вступний інструктаж
Основною метою вступного інструктажу є підготовка учнів до наступної роботи.

Послідовність проведення вступного інструктажу:

1) Повідомлення мети і теми уроку, мотивація;

2) Перевірка знань, вмінь учнів за матеріалом уроків взаємопов’язаних теоретичних предметів та виробничого навчання, необхідних на даному уроці;

3) Пояснення характеру та призначення наступної роботи й порядку виконання вправ, навчально-виробничих робіт;

4) Розбір інструктивної та інструкційно-технічної (технологічної) документації;

5) Демонстрація зразків наступних робіт;

6) Ознайомлення учнів з матеріалами, інструментами та приладами, які будуть застосовуватись на уроці;

7) Пояснення та показ способів раціональної організації робочих місць при виконанні завдань;

8) Пояснення та показ найбільш раціональних прийомів, способів та послідовності виконання завдання, а також методів контролю якості роботи;

9) Розглядання правил техніки безпеки;

10) Розглядання типових помилок та способів їх попередження;

11) Опитування учнів з метою перевірки засвоєння ними матеріалу вступного інструктажу;

12) Пробне виконання учнями прийомів роботи, що їх показав майстер;

13) Підведення підсумків вступного інструктажу, оповіщення при критерії оцінок з наступної роботи;

14) Видавання завдань, розподіл учнів по робочих місцях.

Ведучі методи при проведенні вступного інструктажу: бесіда, пояснення, показ трудових прийомів.
По рівню навчально-пізнавальної діяльності учнів: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемний.



Поточний інструктаж

Поточний інструктаж – це керівництво майстра при виконанні учнями вправ.
Індивідуальний поточний інструктаж – проводиться при обході майстром, робочих місць учнів.
Приблизна мета обходів:
Перевірка правильності організації робочих місць та додержання правил техніки безпеки;
Перевірка правильності виконання учнями трудових прийомів та технологічного процесу виконання робіт;
Перевірка вмінь користуватися кресленнями, інструкційними та технологічними картами;
Перевірка відношення учнів до матеріалів, обладнання, використання учнями робочого часу;
Надання допомоги учням в налагодженні обладнання;

Перевірка ходу виконання робіт (міжопераційний контроль) та надання допомоги учням;
Приймання та оцінка робіт.

При проведенні індивідуального та поточного інструктажу майстер повинен:
Вникати в роботу кожного учня, не випускаючи з поля зору роботу всієї групи;
Розвивати у учнів здібність аналізувати свою працю;
Знаходити причини помилок та способи їх усунення;
Спонукати учнів до самоконтролю, забезпечити високу якість їх роботи;
Спостерігати за раціональним використанням робочого часу та добиватися високої продуктивності праці учнів;
Надавати постійну допомогу відстаючим учням шляхом повторного пояснення та показу трудових прийомів і проведення з ними додаткових вправ;
Виховувати у учнів звичку правильної організації робочого місця та забезпечення безпечних умов праці.

Колективний поточний інструктаж – проводиться одночасно для всієї групи шляхом повторного пояснення та показу приймів роботи в тих випадках, коли у більшості учнів виявлені однотипні помилки та утруднення в роботі.
Ведучі методи поточного інструктажу: пояснення, роз’яснення, самостійна практична робота учнів по рівню навчально-пізнавальної діяльності учнів: репродуктивний, дослідницький.













Заключний інструктаж
Заключний інструктаж – структурний елемент уроку виробничого навчання. Основна його мета – підведення підсумків уроку.
При проведенні заключного інструктажу застосовуються такі методи виробничого навчання: за джерелами пізнання – пояснення, бесіда, демонстрація і аналіз навчально-виробничих робіт учнів; за рівнем навчально-пізнавальної діяльності учнів – пояснювально-ілюстративний або проблемний метод.
Питання, що виносять на заключний інструктаж:
1) Повідомлення про досягнення мети та завдань уроку:
a. Виконання навчально-виробничих завдань групою в цілому, учнівськими бригадами, окремими учнями;
b. Підсумки змагання між учнями та учнівськими бригадами, розбір неточностей, які допущені при виконанні навчально-виробничих робіт, зазначення шляхів їх попередження та усунення недоліків;
c. Аналіз додержання правил безпеки праці, організації робочих місць, розглядання випадків втрати робочого часу, браку, аналіз його причин;
2) повідомлення про оцінки з мотивацією, теми наступного уроку;
3) видача домашнього завдання з поясненням методики його виконання.

З метою підвищення ефективності заключного інструктажу майстру рекомендується:
Завжди проводити підведення підсумків виконання навчальних завдань уроку на підставі аналізу успіхів і недоліків;
Показувати учням чому вони навчалися, наскільки просунулися в оволодінні професією, придавати заключному інструктажу навчаючий характер. На підставі вказаного аналізу показувати учням, що треба робити, щоб запобігти помилок, закріпити успіхи, залучати учнів до активного обмірковування підсумків минулого уроку;
Аналіз підсумків уроку та оцінку діяльності роботи проводити об’єктивно та всебічно, оцінки, які виставляються, аргументувати.

Особливості заключного інструктажу.
При вивченні операційних тем. Основу заключного інструктажу складає аналіз вивчених прийомів та операцій, звертається увага на раціональність тримання інструменту, приладів, робочої пози та рухів. Необхідно суворо додержувати педагогічний такт, не акцентувати увагу на помилках учнів, якщо їх причиною є недосвідченість. Належить широко практикувати порівняння робіт, виконаних учнями, із зразками-еталонами.
При виконанні робіт комплексного характеру. Основу заключного інструктажу складає аналіз трудової діяльності учнів, додержання ними технологічного процесу, вимог щодо якості робіт, раціональності використання робочого часу. При цьому інструктажі звичайно залучають учнів до самоаналізу виконаних робіт з тим, щоб вони самостійно розібралися в своїх помилках та запропонували способи їх попередження, рекомендується розбір раціоналізаторських пропозицій учнів щодо удосконалення технології, інструменту, приладів, способу контролю робіт тощо.
При навчанні учнів в умовах виробництва. Основу заключного інструктажу на виробництві складає аналіз вмінь учнів виконувати роботу в виробничих умовах, додержувати встановлених вимог організації й технології виробництва. При




навчанні учнів у складі учнівських бригад заключний інструктаж проводиться у формі виробничих нарад. До підведення підсумків роботи доцільно залучати кваліфікованих робітників-наставників, а також керівників виробничих цехів, дільниць, бригад.
Домашнє завдання з виробничого навчання
Мета домашньої навчальної роботи учнів – підготовка до наступного заняття; осмислення та узагальнення виробничого досвіду; приведення в систему одержаних теоретичних знань для розв’язання практичних завдань; закріплення та розширення теоретичних знань, практичного досвіду.
Вимоги до домашніх завдань:
Практична спрямованість;
Реальний та творчий характер змісту;
Зв'язок і опору на теоретичні знання та раніше придбаний досвід;
Можливість застосування одержаних результатів у практичній діяльності;
Постійне підвищення складності.

Перевірка ходу виконання робіт (міжопераційний контроль) та надання допомоги учням;
Приймання та оцінка робіт.

При проведенні індивідуального та поточного інструктажу майстер повинен:
Вникати в роботу кожного учня, не випускаючи з поля зору роботу всієї групи;
Розвивати у учнів здібність аналізувати свою працю;
Знаходити причини помилок та способи їх усунення;
Спонукати учнів до самоконтролю, забезпечити високу якість їх роботи;
Спостерігати за раціональним використанням робочого часу та добиватися високої продуктивності праці учнів;
Надавати постійну допомогу відстаючим учням шляхом повторного пояснення та показу трудових прийомів і проведення з ними додаткових вправ;
Виховувати у учнів звичку правильної організації робочого місця та забезпечення безпечних умов праці.

Колективний поточний інструктаж – проводиться одночасно для всієї групи шляхом повторного пояснення та показу приймів роботи в тих випадках, коли у більшості учнів виявлені однотипні помилки та утруднення в роботі.
Ведучі методи поточного інструктажу: пояснення, роз’яснення, самостійна практична робота учнів по рівню навчально-пізнавальної діяльності учнів: репродуктивний, дослідницький.
Заключний інструктаж
Заключний інструктаж – структурний елемент уроку виробничого навчання. Основна його мета – підведення підсумків уроку.
При проведенні заключного інструктажу застосовуються такі методи виробничого навчання: за джерелами пізнання – пояснення, бесіда, демонстрація і аналіз навчально-виробничих робіт учнів; за рівнем навчально-пізнавальної діяльності учнів – пояснювально-ілюстративний або проблемний метод.
Питання, що виносять на заключний інструктаж:
1) Повідомлення про досягнення мети та завдань уроку:
a. Виконання навчально-виробничих завдань групою в цілому, учнівськими бригадами, окремими учнями;
b. Підсумки змагання між учнями та учнівськими бригадами, розбір неточностей, які допущені при виконанні навчально-виробничих робіт, зазначення шляхів їх попередження та усунення недоліків;
c. Аналіз додержання правил безпеки праці, організації робочих місць, розглядання випадків втрати робочого часу, браку, аналіз його причин;
2) повідомлення про оцінки з мотивацією, теми наступного уроку;
3) видача домашнього завдання з поясненням методики його виконання.

З метою підвищення ефективності заключного інструктажу майстру рекомендується:
Завжди проводити підведення підсумків виконання навчальних завдань уроку на підставі аналізу успіхів і недоліків;
Показувати учням чому вони навчалися, наскільки просунулися в оволодінні професією, придавати заключному інструктажу навчаючий характер. На підставі вказаного аналізу показувати учням, що треба робити, щоб запобігти помилок, закріпити успіхи, залучати учнів до активного обмірковування підсумків минулого уроку;
Аналіз підсумків уроку та оцінку діяльності роботи проводити об’єктивно та всебічно, оцінки, які виставляються, аргументувати.

Особливості заключного інструктажу.
При вивченні операційних тем. Основу заключного інструктажу складає аналіз вивчених прийомів та операцій, звертається увага на раціональність тримання інструменту, приладів, робочої пози та рухів. Необхідно суворо додержувати педагогічний такт, не акцентувати увагу на помилках учнів, якщо їх причиною є недосвідченість. Належить широко практикувати порівняння робіт, виконаних учнями, із зразками-еталонами.
При виконанні робіт комплексного характеру. Основу заключного інструктажу складає аналіз трудової діяльності учнів, додержання ними технологічного процесу, вимог щодо якості робіт, раціональності використання робочого часу. При цьому інструктажі звичайно залучають учнів до самоаналізу виконаних робіт з тим, щоб вони самостійно розібралися в своїх помилках та запропонували способи їх попередження, рекомендується розбір раціоналізаторських пропозицій учнів щодо удосконалення технології, інструменту, приладів, способу контролю робіт тощо.
При навчанні учнів в умовах виробництва. Основу заключного інструктажу на виробництві складає аналіз вмінь учнів виконувати роботу в виробничих умовах, додержувати встановлених вимог організації й технології виробництва. При навчанні учнів у складі учнівських бригад заключний інструктаж проводиться у формі виробничих нарад. До підведення підсумків роботи доцільно залучати кваліфікованих робітників-наставників, а також керівників виробничих цехів, дільниць, бригад.
Домашнє завдання з виробничого навчання
Мета домашньої навчальної роботи учнів – підготовка до наступного заняття; осмислення та узагальнення виробничого досвіду; приведення в систему одержаних теоретичних знань для розв’язання практичних завдань; закріплення та розширення теоретичних знань, практичного досвіду.
Вимоги до домашніх завдань:
Практична спрямованість;
Реальний та творчий характер змісту;
Зв'язок і опору на теоретичні знання та раніше придбаний досвід;
Можливість застосування одержаних результатів у практичній діяльності;
Постійне підвищення складності.





















Схема плану уроку виробничого навчання.

Тема програми_______________________________________
Тема уроку________________________________________
Мета уроку:
а) навчальна - які професійні 3, У, Н формуються, закріплюються і розвиваються на уроці;
б) розвивальна - які операції і прийоми розумової діяльності учнів розвиваються на уроці;
в) виховна - які якості особистості учнів формуються і розвиваються на у році.
Тип уроку _____________________
Вид уроку_____________________
Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання) ___________________________________________________________
Матеріально - технічне забезпечення (за допомогою якого всі учні здійсню-ють свою практичну діяльність) ___________________________________________
Міжпредметні зв'язки__________
Перелік практичних завдань______________
Список основної і додаткової літератури__
*Методична мета - вказується тільки при проведенні відкритих уроків.
Хід уроку
І. Організаційна частина (~5хв):
 перевірка наявності учнів;
 перевірка готовності учнів до уроку;
 допуск з техніки безпеки.

ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):
1. Актуалізація знань:
повідомлення теми програми і уроку;
цільова установка проведення уроку;
перевірка опорних З, У, Н учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці;
аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.

2. Викладання нового матеріалу :
повідомлення нової навчальної інформації;
показ нових прийомів трудової діяльності;
пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці; повідомлення про передовий досвід за темою уроку;
опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів, показаних майстром;
відповідь майстра на запитання учнів;
підведення підсумків вступного інструктажу.

III. Поточний інструктаж (~270хв):
видання завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання;
розподіл учнів за робочими місцями;
повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт;
цільові обходи майстра робочих місць учнів;
прийом майстром виконаних робіт;
прибирання робочих місць.

IV. Заключний інструктаж (~3Охв):
аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
оцінка роботи учнів, її об'єктивне обґрунтування;
аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення;
повідомлення та обґрунтування оцінок;
видача домашнього завдання.
шаблоны для dleскачать фильмы
Переглядів: 933
Коментарів: 0
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.


Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі в даній статті.